راهكارهاي پاركينگ هوشمند

راهكارهاي پاركينگ هوشمند

پاركينگ هوشمند مجموعه راهكارهاي هدفمند براي مديريت پارك ماشين ها در مجتمع هاي پر جمعيت و يا كل شهر هاي هوشمند است. به عبارتي دقيق تر هدف از يك راهكار پارك هوشمند براي حفاظت، كمك به اپراتورهاي پاركينگ در مديريت پارك خودروها، افزايش بهره وري، تقويت حفاظت و ارتقاي خدمات به مشتري مي باشد. به طور كلي سيستم پارك هوشمند، از يك دوربين مداربسته حفاظتي به عنوان سنسور استفاده مي كند كه به ويدئوآناليتيك مجهز است و كارها را با كمك هوش مصنوعي اجرا مي كند.

يكپارچه سازي پاركينگ هوشمند

در تعريف فرآيندهاي پاركينگ هاي هوشمند يك فرآيند سه مرحله اي اتفاق مي افتد كه اين سه مرحله عبارتند از تشخيص، تأييد و اجرا. كارشناسان معتقدند كه افزايش دقت و پاسخ آني در سيستم هاي پاركينگ هوشمند، عوامل ضروري براي تشخيص و تأييد پلاك خودروها و شناسايي تخلفات به شمار مي روند. همچنين قابليت پيشرفته در آناليتيك و وجود يك سنسور تصوير قدرتمند در دوربين شبكه اي، تشخيص و تأييد دقيق را در شرايط مورد نياز تضمين مي كند. با يكپارچگي بي نقص بين دستگاه ها (مانند يك بلندگوي صوتي)، تجزيه و تحليل و اجراي درست سيستم مديريت ويدئوي مركزي، واكنش ها سريعتر و  آسانتر مي شود. اين سيستم يكپارچه با تأييد و عملكرد سريع، بر پايه قوانين ايمني و حفاظتي منطبق است.

پيشگيري از سوءاستفاده از پاركينگ اتومبيلها

مزيت هاي اجراي پاركينگ هاي هوشمند بسيار زياد است اما در حالت كلي پارك هوشمند براي مشتريان چندين مزيت دارد؛ يكي سهولت در دسترسي به خدمات پاركينگ ها، سرعت در اجراي عمليات، امنيت بيشتر و همچنين رصد دقيق تر پاركينگ هاي هوشمند براي اطمينان از امنيت بالاي آنها. هايك ويژن   

اگرچه جلوگيري از دسترسي آسان و مطمئن به محوطه پاركينگ ممكن است ضروري ترين هدف به شمار رود، اما مزاياي ديگر آن به همان اندازه براي مشتريان در بازارهاي هدف مختلف اهميت دارد. در حالت كنترل گيت يك محوطه پاركينگ، اعطاي دسترسي به پلاك خودروهاي تأييد شده مي تواند به وسيله دوربينهاي داراي قابليت پلاك خوان ساده تر و سريعتر شود. اتومبيل هاي رجيستر و ثبت شده زماني كه سيستم تشخيص پلاك خودرو آنها را تأييد كرد، مي توانند به طور خودكار دسترسي مناسبي به محوطه پاركينگ داشته باشند. بازديد اتومبيلها بدون دسترسي از قبل تأييد شده مي تواند مديران حفاظتي را به وسيله يك دستگاه اينتركام يا تصويري، مطلع كند و اين تأييديه مي تواند توسط مدير حفاظت، از راه دور به دو حالت تصويري يا كلامي صورت گيرد.

يكپارچگي بي نقص بين دستگاه هاي متصل، يك فرآيند اجراي بي وقفه همراه با تشخيصي مطمئن را فراهم مي كند كه كاربران مي توانند از تأخير  و خطاي كمتر نسبت به نيروي انساني و سرعت عمل بالاي دستگاه هاي اتوماتيك بهره مند شوند. با همين سيستم، پرسنل خدمات رساني به مهمانان مي توانند وسايل نقليه مهم، VIP  و ويژه را به صورت پيش بينانه تأييد كنند تا اولويت را به اين وسايل نقليه بدهند.

بيشتر بخوانيد:    نصب دوربين مدار بسته   

پارك غير قانوني و تقويت قوانين پاركينگ

راهكارهايي كه با پارك غير قانوني در خيابانها مقابله مي كنند، از جهات متعددي تأثير مثبت دارند. مشتريان و مصرف كنندگان نهايي زماني كه بتوانند به كمك سيستم هاي صوتي، پاسخ آني بهتري بدهند از مزيت بي نظيري برخوردار خواهند بود.

اگر يك تخلف مربوط به پارك در خيابان رخ دهد، مانند پارك دوبل، يك هشدار سريع ارسال خواهد شد، كه مراكز حفاظتي را قادر مي سازد تا گام هايي براي حل شرايط به وجود آمده، پيش از تشديد سريع آن بردارند. علاوه بر آن، يك بلندگوي صوتي متصل به دوربين مي تواند به طور خودكار اعلاميه اي پخش كند؛ مانند «شما در حالِ پارك در يك مكانِ ممنوعه هستيد». اين صداي ضبط شده اغلب نقش يك بازدارنده خوب را ايفا مي كند و به متخلفين احتمالي هشدار مي دهد كه آنان تحت نظارت هستند.  قيمت دوربين مداربسته

بهبود خدمات حفاظتي

با يكپارچه سازي با ساير راهكارها، مزاياي پاركينگ هوشمند تا حد زيادي گسترده تر مي شوند. به عنوان مثال، هتل ها مي توانند از كدهاي QR استفاده كنند و آنها را براي مديريت پاركينگ مهمانان با فناوري تشخيص پلاك خودرو يكپارچه نمايند. هنگام رزرو يك اتاق در هتل، مهمان مي تواند شماره پلاك اتومبيل خود را ارائه كرده و يك كد QR دريافت نمايد تا به گاراژ و پاركينگ هتل دسترسي ايمن پيدا كند. با كمك سيستم هاي مناسب، مهمانان مي توانند به محض اينكه دوربين، شماره پلاكشان را برداشت، دسترسي يابند. تي وي تي 

تصوير بزرگتر آن است كه اتخاذ فناوريهاي پارك هوشمند با ارائه قابليت هايي كه فعاليت هاي كاري شان را ارتقا مي دهند، سيستم هاي حفاظتي را به يك شريك فعال در درآمد يك شركت تبديل كند. پيش بيني مي شود اين فناوري در آينده افراد را تا حد قابل توجهي به خود وابسته سازد.

  1. https://mahsaweb.namablog.net/Post/15/Integrate-physical-security-with-ease-of-operation.html
  2. https://mahsaweb.namablog.net/Post/13/Accepting-the-digital-transformation-in-the-security-industry.html
  3. https://webkaran.namablog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://webkaran.namablog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://webkaran.namablog.net/Post/15/Integrate-physical-security-with-ease-of-operation.html
  6. https://webkaran.namablog.net/Post/13/Accepting-the-digital-transformation-in-the-security-industry.html
  7. https://hamedweb.namablog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://hamedweb.namablog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://hamedweb.namablog.net/Post/15/%D8%AF%D8%B1+%D8%AD%D8%A7%D9%84+%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87+%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9...
  10. https://hamedweb.namablog.net/Post/13/Accepting-the-digital-transformation-in-the-security-industry.html
  11. https://nimaweb.namablog.net/
  12. https://nimaweb.namablog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://nimaweb.namablog.net/Post/15/Integrate-physical-security-with-ease-of-operation.html
  14. https://nimaweb.namablog.net/Post/13/Accepting-the-digital-transformation-in-the-security-industry.html
  15. https://samyarweb.iranblog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://samyarweb.iranblog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://samyarweb.iranblog.net/Post/15/%D8%A2%DB%8C%D8%A7+%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7%D9%8B+%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87+%D9%88+%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84+%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C+%D9%85%DB%8C+%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D8%9F+++++++
  18. https://samyarweb.iranblog.net/Post/13/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://hamedweb.iranblog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://hamedweb.iranblog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html

گواهينامه ISO چيست؟

گواهينامه ISO چيست؟

گواهينامه ايزو مهر گواهي شخص ثالث است كه توسط شركت مطابق با يكي از استانداردهاي بين‌المللي تهيه و منتشرشده توسط سازمان بين‌المللي استاندارد (ISO) اداره مي‌شود.

 

ISO يك سازمان غيردولتي بين‌المللي مستقل است كه متخصصان را براي به اشتراك گذاشتن دانش و توسعه استانداردهاي بين‌المللي كه از نوآوري پشتيباني مي‌كند و راه‌حل‌هايي براي چالش‌هاي جهاني ارائه مي‌دهد ، گرد هم مي‌آورد.

 

چرا گواهينامه ISO مي‌خواهم؟

صدور گواهينامه ISO به ذينفعان اصلي نشان مي‌دهد كه شما يك تجارت خوب مديريت‌شده ، ساختاريافته ، پايدار و آماده رشد داريد.

 

هر استاندارد ISO مزاياي خاص خود را دارد ، به‌عنوان‌مثال:

 

ايزو 9001 به شما در اولويت قرار دادن مشتريان كمك مي‌كند

ISO 27001 از دستگاه‌ها ، داده‌ها و اعتبار شما محافظت مي‌كند

ISO 14001 تأثير شمارا در محيط كاهش مي‌دهد

ISO 45001 به شما كمك مي‌كند تا از كارمندان خود محافظت كنيد

ISO 22301 از تجارت شما در برابر وقفه محافظت مي‌كند

مزاياي مشترك در تمام استانداردهاي ISO شامل موارد زير است:

 

افزايش كارايي

هزينه‌هاي پايين‌تر

بهبود رضايت مشتري

كارمندان مشغول‌تر

كاهش خطرات

حق بيمه كاهش‌يافته است

كمك به مناقصات

با حفظ گواهينامه ISO ، تعهد سازمان خود را براي دستيابي به اهداف خود و افزايش اعتبار و اطمينان مشتري به محصول يا خدمات خود نشان مي‌دهيد.

هزينه گواهينامه ISO چقدر است؟

هزينه‌هاي صدور گواهينامه ISO بسته به‌اندازه سازمان و سطح واقعاً شركت ازنظر فرايندها و رويه‌ها متفاوت است. اگر تصميم داريد هم‌زمان بيش از يك استاندارد را پياده كنيد ، برخي از هزينه‌هاي ترجيحي در دسترس است. ما يك سرويس ساده و مقرون‌به‌صرفه با شرايط پرداخت انعطاف‌پذير ارائه مي‌دهيم. مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.

 

ازآنجاكه پيشنهاد‌ها ما سفارشي است و تعداد متغيرهايي كه مي‌توانند در هزينه اجرا تأثير بگذارند ، ما مايل هستيم با مشتريان بالقوه خود ملاقات كنيم تا قبل از تهيه هزينه‌ها ، آن‌ها را بهتر بشناسيم.

گواهينامه ISO چيست و آيا با گواهينامه ISO متفاوت است؟

در اصل ، دستگاه‌ها يكسان هستند و هركس به شما ايمان بياورد و نحوه انجام آن متفاوت باشد.

 

ISO يا گواهينامه ISO معتبر زماني ساخته مي‌شود كه شركت به‌وسيله استاندارد صادركننده معتبر UKAS يا معادل آن به استاندارد ISO و / يا BS دست‌يافته باشد. هر كشوري نسخه خاص خود را از UKAS (يعني در ايرلند INAB) دارد و اگرچه شبيه دولت نيست ، اما به‌عنوان يك‌نهاد حاكم براي شركت‌هاي صدور گواهينامه عمل مي‌كند.

 

گواهينامه ISO مجاز فقط پس از ارزيابي از يك سازمان معتبر در دسترس است و قادر به ارائه هيچ‌گونه كمك و پشتيباني نيست ، آن‌ها فقط مي‌توانند ارزيابي را انجام دهند و موفقيت يا شكست شمارا به دست آورند.

 

بااين‌حال ، ارائه‌دهندگان گواهينامه ISO مانند ما مي‌توانند در اجراي شما به‌طور كامل از شما پشتيباني كنند. پشتيباني ما شامل الگوهايي براي اسناد ، مشاوره در هنگام بازديد و پشتيباني تلفني است. ماسالي دو بار به شما سر مي‌زنيم. براي كمك به هر مسئله‌اي كه با آن روبرو هستيد و همچنين با حسابرسي سالانه تأييد مجدد ، از پشتيباني بازديد كنيد.

 

براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است. اگر شما به يك گواهينامه ISO احتياج داريد (به‌عنوان‌مثال اگر مشتري بالقوه ، اتحاديه صنفي يا نهاد نظارتي آن را درخواست كنيد) ، ما مي‌توانيم خدمات مشاوره ايزو را براي كمك به شما در تهيه سيستم مديريت خود براي ارزيابي توسط يك سازمان معتبر ارائه دهيم. اين به شما كمك مي‌كند شانس قبولي در ارزيابي را براي اولين بار افزايش دهيد!

 

در مقاله ما مي‌توانيد بيشتر بخوانيد: "صدور گواهينامه در مقابل گواهينامه مجاز: پس به هر حال تفاوت چيست؟"

آيا شما مشاوره UKAS را ارائه مي‌دهيد؟

آره در هر كجاي سفر UKAS باشيد ، ما مي‌توانيم به شما در گرفتن گواهينامه معتبر UKAS در مدت زمان شش تا نه ماه كمك كنيم. در صورت نياز ، ما همچنين مي‌توانيم به شما كمك كنيم كه يك شريك معتبر براي ارزيابي تجارت خود داشته باشيد و در هنگام ارزيابي UKAS با شما باشيد.

 

لازم به ذكر است كه براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه ISO بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است.

 

اگر به گواهينامه معتبر UKAS نياز داريد ، مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.

 

Earn by mining bitcoin

Earn by mining bitcoin

How To Choose The Best Mining Software For Bitcoin?

When bitcoin was introduced in the market in 2009 as a potential substitute for the currency circulated by the government and only some people, have thought that it would be a boom in the coming future. Since bitcoin and other cryptocurrencies began to hike, more and more people started to develop interest regarding how they can earn profit from bitcoin.

Though there are some ways you can earn profit from bitcoin, either you have to trade bitcoin and other cryptocurrencies, or you have to mine them. Most of you are familiar with selling, buying, trading, investing, and foreign exchanges and currencies like stocks. Everyone should remember that there is risk involved in trading or mining bitcoin.

Moreover, one should know that bitcoin mining consists of two basic parts like mining software and mining hardware. Thus, mining software helps in communicating the information between mining hardware and the bitcoin blockchain. The mining software can also communicate through the mining pool in case you have joined any mining pool. So, let us look at the different types of mining software available in the market.

  • Cgminer

This mining software is among the most commonly used software for bitcoin miners. It includes remote interface capabilities, self-detection of the newest bitcoin, multi-GPU support, CPU mining support, and fan speed control.

  • Btcminer

This bitcoin mining software is based on the concept of an open-source platform. Moreover, it comes integrated with a supported FPGA and USB interface, which can be used for communication and programming. Thus, it will offer you some features like the flexibility of choosing the frequency, which will provide you with the highest valid hash rate.buy bitcoin miner

  • Easyminer

The software operates on android, windows, and Linux systems. Moreover, it is integrated with the graphic user interface, which can work effectively with cgminer software. Most miners like this software because it simplifies the data into charts, making it easier for people to solve their problems.buy the most profitable bitcoin miner

  • Multi Miner

The multi-miner has an excellent visual interface. It is best for bfgminer as the interface is quite interactive and ideal for people who are new to the world of cryptocurrency. Similarly, Abzminer has been providing a similar interface like bitminer, which is known for its processing power and low power consumption. Moreover, the ABZ PH-888 Miner will provide you with an easy-to-understand interface, which will make it easier for you to mine the bitcoin as soon as possible without making much noise. 

 

 

خاطره تلخ بازي قمار

خاطره تلخ بازي قمار

سارا زن مطلقه 32 ساله‌اي است كه در يكي از محله‌هاي حاشيه‌ شهر زندگي مي‌كند و تقريبا بيشتر افراد منطقه او را به خوبي مي‌شناسند و مردها به گونه خاصي از او اسم مي‌برند و تعريف مي‌كنند. به قول «امير» كه يكي از فروشنده‌هاي اين محله است، سارا همه مردهاي منطقه را حريف است! او تنها زني است كه در اين منطقه منفصل شهري با مردها قمار بازي مي‌كند و بيشتر اوقات، شرط را از آن‌ها مي برد؛ همين باعث شده است او را با نگاه تحسين ببينند و به او لقب تنها زن قمارباز هميشه برنده محله را بدهند! هرچند به ظاهر اين روزها اصلا اوضاع‌اش خوب نيست و مي‌گفتند كه راضي به صحبت نمي‌شود اما بدون اطلاع قبلي، يك روز به محلي رفتم كه او و چند نفر ديگر براي شرط بندي دورهم جمع مي شوند تا به عنوان كسي كه مي خواهد شرط ببندد اعتمادش را براي صحبت جلب كنم.

    شرط‌بندي روي شرط‌بندي!

مي‌گويد كه تيم «...»، تيم شانس او است كه تا به حال سه بار روي او شرط را برده است. امروز اما شرط او 50 ميليون تومان است، تنها دارايي سارا كه بخشي از آن را از بنگاه‌دار سر كوچه قرض گرفته و قول داده است دو برابرش را به او تا پايان شب بازگرداند. خيالش انگار راحت است و با آرامش خاصي بازي را نگاه مي‌كند و چاي‌اش را مي‌خورد. مردي در چند صندلي آن طرف‌تر نشسته است كه مدام به سارا و بعد به متسطيل سبز نگاه مي‌كند. سمت او مي‌روم و دليل آن همه استرس را مي‌پرسم كه مي گويد كاش تيم سارا بازي را ببرد! نگاه متعجب مرا مي‌بيند كه مي‌گويد: «من روي برد سارا، 700 هزار تومان شرط بسته‌ام

    منزل‌مان محل جمع شدن قماربازها بود

سارا شش سال است از همسر خود جدا شده و فرزندش از سه سالگي نزد پدرش است. او 14 سالگي ازدواج كرده به همين دليل نتوانسته است ديپلم‌اش را بگيرد. از نحوه ورودش به جمع قماربازها مي گويد: «اولين بار در منزل پدري با قمار آشنا شدم. پدرم و بعدها نيز برادرانم تقريبا هر هفته در جمع قماربازها حاضر بودند. از همان كودكي با انواع قمار و بيشتر قماربازهاي اين شهر آشنايي داشتم چون پدرم به دليل كهولت سن ديگر نمي‌توانست بازي كند اما تلكه‌گيري مي‌كرد. تلكه‌گير كسي است كه بازي‌ها و افراد را نظارت مي‌كند و معمولا شرط‌بندي در منزل او انجام مي‌شود. او بي‌طرف است و از هركسي كه بازي را ببرد، درصد خودش را مي‌گيرد. مادرم به دليل همين كارهاي پدرم و برادرهايم سال‌ها قبل دست به خودكشي زد. هنوز 12 سالم نشده بود كه فكر مي‌كردم همه فوت و فن‌هاي قمار را از جمع دوستان پدرم ياد گرفته‌ام به همين دليل از پدرم خواستم به من هم اجازه بازي بدهد. اوايل به شدت مخالفت مي‌كرد، نه اين كه نمي‌خواست قمارباز باشم، بلكه فكر مي‌كرد او را جلوي دوستانش سرافكنده خواهم كرد! در كمال ناباوري، اولين و دومين بازي را بردم. همان شب سه ميليون سود بازي‌هايم را به پدرم دادم. از هفته بعد، من پاي ثابت بازي‌هاي پدرم بودم

    طمع پدرمان در قمار، نابودمان كرد

او با آهي بلند كه صدايش توجه يكي دو نفر را در صندلي بغلي جلب مي‌كند، مي‌گويد: «بيشتر اوقات بازي را مي‌بردم اما يك شب به دليل طمع پدرم، همه چيزمان را از دست داديم. به او اصرار مي‌كردم شرط بزرگ نبندد. پدرم آن شب انگار ديوانه شده بود. پشت سر هم قاپ مي‌انداختم اما بز مي‌آوردم و تقريبا همه دارايي‌مان يك شبه بر باد رفت. اما پدرم دست‌بردار نبود، به گريه‌ها و اصرار من بي‌توجه بود. سر 3 دانگ از مغازه 6 متري مان كه قبلا 2 دانگش را از دست داده بوديم، شرط بست و در كمال نا اميدي باختيم! يك شبه روي زمين خالي افتاديم. مدتي بعد پدر حتي توان مهيا كردن يك زندگي بخور و نمير را هم نداشت، به همين دليل من را زماني كه هنوز 14 سال را تمام نكرده بودم شوهر داد تا به قول خودش نان خور اضافه نداشته باشد

    قمار، شوهر و پسرم را هم از من گرفت

به اين جاي صحبت‌هايش كه مي‌رسيم، شاكي مي‌شوم و با قيافه‌اي حق به جانب مي‌گويم كه ديدن اين همه بدبختي باعث نشد قمار را ترك كني؟ و با لبخندي تلخ مي‌گويد: «مگر ترك قمار به همين سادگي‌هاست؟ بارها تصميم گرفتم اما نشد. هر روز وسوسه مي‌شدم و بازي و شرايط جديد پيشنهاد مي شد. بعد از ازدواج، همسرم اجازه نمي‌داد شرط ببندم، حتي به اصرار همسرم ارتباطم با پدر و برادرهايم قطع شده بود. اوايل سعي مي‌كردم به وسوسه‌ها توجهي نكنم اما ضعيف‌تر از آن بودم كه بتوانم مقاومت كنم. چند سال اول را بدون اين‌كه همسرم متوجه شود، زماني كه سر كار مي‌رفت از خانه بيرون مي‌رفتم و شرط‌بندي مي‌كردم. گاهي حتي مجبور مي‌شدم درباره خرجي خانه دروغ بگويم. چند بار سوالاتي پرسيد و مي‌دانستم مشكوك شده است. تا اين‌كه بعد از مدتي زمزمه‌هاي مردم به گوشش رسيد و بعد از بگومگوهاي بسيار، حاضر به ادامه زندگي مشترك با من نشد و حتي اجازه سرپرستي پسرم را به من نداد. من مانده‌ام و اعتيادي به درازاي تمام زندگي‌ام كه مي‌دانم يك روز قاپم در زندگي نيز بز مي‌آورد و اين بار براي هميشه زمينم خواهد زد. گاهي فكر مي‌كنم آيا پسرم در آينده حاضر به ديدن من خواهد بود؟».

    باز هم تيم سارا باخت!

بعد از اين كه تيم مورد علاقه‌اش، دومين گل را دريافت مي كند و اختلاف دو تيم در 10 دقيقه پاياني به 2 گل مي‌رسد، ديگر حاضر به صحبت نيست و چشم به زمين بازي مي‌دوزد. با هر توپي كه تيم مورد علاقه‌اش به سمت دروازه حريف مي‌زند، با استرس از جا بلند مي‌شود، چيزهايي مي‌گويد و دوباره مي‌نشيند. مسابقه تمام شد و هنوز تيم مورد علاقه او موفق به گلزني نشده بود. او باخته بود! انگار امروز، روز شانس سارا نبود و به قول خودش بز آورد!

3 بار سر پول‌هايي كه باختم، سكته كردم

پيرمرد 57 ساله كه قمار زندگي‌اش را تباه كرده، مي‌گويد: اولين بار كه بازي سايت بت فوروارد را ببري، ديگر تمام است چون طعم پول مفت زير دندان مي‌ماند.

«صابر» 57 ساله، متاهل، از كارمندان اخراجي شهرداري است. مي‌گويدكه به دليل بدهي اخراج شده است و الان دكه كوچكي در يكي از محله‌هاي پايين شهر كرايه كرده است و سيگار مي‌فروشد. همه او را عمو صدا مي‌زنند و كمتر كسي هست كه در اين محله از گذشته او باخبر باشد. به تابلوي دست‌نويس جلوي بساطش اشاره مي‌كنم: «انگار با اعتياد بچه‌ها زياد موافق نيستي؟ پس چه شد كه زندگي‌ات را به پاي اعتياد به قمار گذاشتي؟!». بعد از اين‌كه مطمئن مي‌شود تنها هستم و يكي از دوستان قديمي‌اش معرفي‌ام كرده است، مي‌گويد: «بدي اين اعتياد آن جا ست كه فكر مي‌كني هنوز معتاد نشده‌اي و هر وقت كه بخواهي مي‌تواني از آن دست بكشي. اولين بار كه بازي را ببري، ديگر تمام است. طعم پول مفت زير دندان مي‌ماند! هميشه از كودكي به خودرو و مسابقات رالي علاقه داشتم، به همين دليل وقتي در 30 سالگي پيشنهاد ديدن مسابقات آفرود به من داده شد، نتوانستم مقاومت كنم. مي‌دانستم اين بازي‌ها غيرقانوني است و فقط براي شرط‌بندي برگزار مي‌شود. اولين برد كافي بود تا طعم تلخ پول حرام به دهنم مزه و مرا بيشتر وسوسه كند. آدم بي‌دين و مذهبي نبودم اما اشتباه پشت اشتباه، نابودم كرد و با گذشت زمان، شرط‌بندي‌هايم بيشتر و بزرگ‌تر مي‌شد. روي حيوانات، مسابقات ورزشي، ماشين، شطرنج و ... .»

  مايه ننگ پسر، دختر و همسرم شدم

در حالي كه محو سپيدي موهاي اين پيرمرد شده‌ام، با گفتن اين جمله كه حواست هست دخترم؟ تلنگري به من مي‌زند و حرف‌هايش را ادامه مي‌دهد: «من بارها خواستم اين كار را ترك كنم اما نتوانستم. همه جواني و زندگي خود و خانواده‌ام را پاي قمار باختم. به دليل مراجعه هر روزه طلبكارها به محل كارم، كارم را از دست دادم. پسر بزرگ‌ترم بعد از اين‌كه به دانشگاه رفت، ديگر دلش نمي‌خواست من پدرش باشم و مي‌گفت برايش ننگ‌آور است كه ديگران بدانند پدر آقاي مهندس، قمارباز است. براي همين ديگر به اين شهر بازنگشت اما خبر داشتم گاهي با مادر و خواهرش تلفني صحبت مي‌كند. سه بار سر پول‌هايي كه باختم، سكته قلبي كردم. بزرگ‌ترين سكته‌ام زماني بود كه خانه‌ام، تنها سرپناه خود و خانواده‌ام را در قمار باختم. شش ماه استراحت مطلق داشتم و بعد از آن، براي هزارمين بار تصميم گرفتم قمار را كنار بگذارم. اما مگر مي‌شد؟ هر روز وسوسه مي‌شدم و پيشنهاد جديدي مي‌شنيدم. من يك همسر و پدر منفور هستم. دخترم را بعد از ازدواجش ديگر نديدم. همسرم مي‌گفت؛ دامادمان اجازه نمي‌دهد به منزل ما بيايد. مي‌داني؟ دختر، تنها اميد پدرش است. دخترم كه رفت، اميد و بركت از زندگي من هم رفت. همسرم مرا ترك كرد و هرچه داشتم از دست دادم. بيشتر از پنج سال است كه ارتباطم را با دوستان قماربازم قطع و اين دكه را از فرد خيري به مبلغ ناچيزي اجاره ‌كرده‌ام

   منتظر مرگ هستم

اشك گوشه چشمانش را پاك كرد و به دور دست‌ خيره شد. انگار در فكرش تمام روزهاي رفته را مي‌ديد يا شايد دخترش را مي‌ديد كه از دور براي رسيدن به آغوش پدر دست‌هايش را گشوده و قدم‌هايش را تندتر كرده است. بعد يكهو رو به من كرد و گفت كه اگر مي‌شود اين حرف آخرش هم خطاب به قماربازها چاپ شود: « همه جواني‌ام فكر مي‌كردم اين من هستم كه زندگي را به بازي گرفته‌ام اما برعكس بود. اين وسوسه و هوس بود كه من و زندگي‌ام را به بازي گرفته بود. الان كه بايد از دوران بازنشستگي لذت ببرم، اين‌جا پشت بساط سيگار فروشي نشسته‌ام و منتظر مرگ هستم. همين ... ».

 

 

تصفيه مغناطيسي آب از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

تصفيه مغناطيسي آب از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

تصفيه آب مغناطيسي يك روش مؤثر براي جلوگيري يا كاهش شديد تشكيل رسوب يا خوردگي بدون استفاده از مواد شيميايي است. اين تئوري همراه با مطالعات موردي موردبحث قرارگرفته است.

 

تصفيه آب مغناطيسي از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

 

با افزايش تقاضاي امروز براي منابع طبيعي ، تصفيه آب به يكي از مشكلات اصلي در كاربردهاي صنعتي ، توليد برق و تأمين آب تبديل‌شده است. با اين افزايش تقاضا ، همراه با افزايش هزينه‌هاي انرژي امروز ، صنعت توانايي از دست دادن انرژي را ندارد. يك برنامه كارآمد تصفيه آب مي‌تواند صرفه‌جويي قابل‌توجهي را هم در زمان توليد و هم در هزينه‌ها ايجاد كند.

 

هنگامي‌كه سطح انتقال حرارت رسوب‌گذاري مي‌كند ، اين رسوبات مانع از رسيدن گرما به تجهيزات مي‌شود ، درنتيجه مصرف سوخت و هزينه‌هاي نگهداري  افزايش مي‌يابد. بنابراين ، تقاضاي مداوم در حال رشد براي تصفيه آب كارآمد ، نه‌تنها ازنظر اقتصادي ، بلكه همچنين براي اطمينان از به حداقل رساندن آسيب‌هاي  زيست‌محيطي وجود دارد.

 

آب مورداستفاده در صنعت از رودخانه‌ها ، درياچه‌ها ، چاه‌ها و اقيانوس‌ها تأمين مي‌شود. هميشه حاوي مواد جامد محلول و معلق است. اين جامدات به‌سختي آب كه در دو نوع  موقتي و دائمي است ، كمك مي‌كنند. سختي موقت به دليل بي‌كربنات‌هاي محلول در آب است كه عمدتاً كلسيم و منيزيم است و با حرارت مي‌توان آن را به‌راحتي از بين برد و به كربنات‌ها كه محلول نيستند و رسوب نمي‌كنند، تجزيه كرد. سختي مداوم ، به‌نوعي از رسوب‌گذاري گفته مي‌شود  كه به دليل وجود سولفات‌هاي محلول و كلريدهاي كلسيم و منيزيم است ، كه با گرم شدن نمي‌تواند حل شود .

 

ذرات معلق (كه مي‌توانند با استفاده از وسايل فيزيكي مانند سانتريفيوژ ، بارش يا هيدروسيكلون جدا شوند) نيز مي‌توانند مشكلاتي ايجاد كنند. مواد جامد معلق موجود در آب مانند شن و ماسه ، رس ، لجن و خوردگي  محصولات همراه با آلاينده‌هاي ميكروبيولوژيكي ايجاد مي‌كند

 

دستگاه‌هاي آب‌شيرين‌كن  نياز به خاموش كردن تجهيزات با استفاده از آب در فواصل زماني دارد تا بتواند تجمع را از بين ببرد. بعضي‌اوقات اين خاموش كردن بخشي از يك برنامه نگهداري برنامه‌ريزي‌شده است. بااين‌حال ، در موارد ديگر ، سيستم ممكن است به‌شدت يا حتي كاملاً  رسوب گرفته و مسدود شود و تا رفع انسداد ، لازم است تجهيزات از كار خارج شوند.

 

روش‌هاي مختلف غير شيميايي سختي گيري(تصفيه آب)

روش‌هاي مختلف غير شيميايي تصفيه آب براي جلوگيري از تشكيل مقياس معرفي‌شده است. نمونه‌هايي از اين فن‌آوري‌ها مبتني بر مغناطيسي دائمي ، الكترومغناطيسي ، الكتريكي ، الكترواستاتيك ، التراسونيك ، تشعشع و غيره هستند. روش سختي گيري مغناطيسي دائمي و كاربرد آن موضوع اين مقاله است.

نظريه تصفيه آب مغناطيسي

 

كارايي تصفيه آب مغناطيسي در جلوگيري يا تأخير در تجمع رسوب، به‌شدت تحت تأثير خصوصيات شيميايي آب ، قدرت و پيكربندي ميدان مغناطيسي ، ويژگي‌هاي ترموديناميكي خصوصيات آب و مايع است.

 

سختي گيري مغناطيسي آب عملكردهاي زير را دارد:

 

    از رسوب‌گذاري جلوگيري مي‌كند.

    متوجه مي‌شويم كه روند رسوب‌زدايي كند است .

    كنترل خوردگي.

    كنترل زنگ‌زدگي سفيد.

 

. بيش از 700 سيستم در پنج كارخانه بزرگ فولاد نصب‌شده است. كارايي آن‌ها به شرح زير است :

 

    حداقل پشتيباني

    كم شدن روند كاهش فشار آب در اثر كاهش روند رسوب‌گذاري

    كاهش مصرف مواد شيميايي و كاهش آثار سو بر محيط‌زيست.

    عمر مفيد نامحدود

    نصب آسان.

 

توجيهات اصلي نصب تصفيه مغناطيسي آب(سختي گير مغناطيسي) ، انرژي ، كيفيت محصول در پي به‌كارگيري آب مغناطيسي در كشاورزي ، كاهش تعمير و نگهداري و افزايش بهره‌وري همراه با كاهش زمان خرابي است. وقتي خطوط مداوم براي تميز كردن الكتروليتي و يا گالوانيزه كردن به دليل تجمع رسوب در آب سخت خاموش است ، كاهش زمان خرابي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

 

اين روش غير شيميايي كنترل رسوب‌گذاري نه‌تنها براي افزايش كيفيت محصول و كاهش هزينه‌هاي توليد ، بلكه به‌عنوان وسيله‌اي براي كاهش آلودگي و بهبود چهره صنعت مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 

فناوري تصفيه آب مغناطيسي بيش از 30 سال است كه در صنعت فولاد استفاده مي‌شود

 

ازآنجاكه رويكرد غير شيميايي عاري از آلودگي است ، آب تخليه‌شده مي‌تواند به منبع ازجمله رودخانه‌ها ، درياچه‌ها يا چاه‌هاي عميق برگردانده شود و كليه الزامات نظارتي را برآورده كند ، مشروط بر اينكه اختلاف دما در دستورالعمل‌هاي مقامات باشد. در صورت ايجاد مشكل در دما ، مي‌توان از حوضچه نگه‌دارنده براي تنظيم دما قبل از دفع استفاده كرد.

 

برج خنك‌كننده –استفاده از تصفيه مغناطيسي آب به‌ويژه در برج خنك‌كننده موفقيت‌آميز است. اين امر ايجاد  پساب (كه قبلاً براي كنترل غلظت مواد جامد محلول ضروري بود) را از بين مي‌برد  ، و بعداً مي‌توان آب را براي كاربردهاي ديگر استفاده كرد.

https://b2n.ir/k97333

 

روش‌هاي مختلفي براي گرفتن اقامت در تركيه

تركيه در حال حاضر به يكي از كشورهاي مناسب براي گرفتن اقامت در خاورميانه تبديل شده است. اين كشور پس از آن كه قوانين مربوط به مهاجرت و مهاجران را تغيير داده است، افراد مختلفي قصد مهاجرت و گرفتن اقامت در اين كشور را گرفته‌اند.

روش‌هاي مختلفي براي گرفتن اقامت در تركيه وجود دارد كه از جمله اين روش‌ها مي‌توان به اقامت كاري، تحصيلي، سرمايه گذاري، ازدواج، توريستي و غيره اشاره كرد. وابسته به آن كه شرايط شما چيست و هدف شما از گرفتن اقامت تركيه چيست مي‌توانيد روش مناسب را انتخاب نماييد.

به عنوان مثال روش مناسب براي دريافت اقامت براي فردي كه قصد گرفتن اقامت دائم ندارد و همچنين نمي‌خواهد هزينه زيادي براي مهاجرت به كشور تركيه انجام دهد، اقامت توريستي تركيه است.  در اين مطلب قصد داريم در رابطه با راه‌هاي گرفتن اقامت در تركيه مطالبي را عنوان كنيم، اگر قصد اخذ اقامت را داريد با ما همراه باشيد. 

بهترين روش‌ براي اخذ اقامت تركيه

روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه شما مي‌توانيد به وسيله آن‌ها اقامت موقت و يا دائم در تركيه بگيريد. بهترين روش اخذ اقامت در تركيه وابسته به هر فرد مي‌تواند متفاوت باشد. پس در حالت كلي نمي‌توان يك قانون جامع براي انتخاب بهترين روش مهاجرت به تركيه را براي تمامي افراد پيشنهاد داد، در ادامه به بررسي انواع روش‌هاي مهاجرت به تركيه خواهيم پرداخت، شما با توجه به شرايط خود مي‌توانيد روش مناسب را انتخاب كنيد.

اخذ اقامت كاري در تركيه

شايد بتوان اين راه گرفتن اقامت تركيه را بهترين راه براي افرادي در نظر گرفت كه داراي فن و حرفه‌اي خاص هستند. در اين شيوه مهاجرت كارفرماي حاضر در كشور تركيه، در صورتي كه رزومه شما را تاييد كند، دعوت نامه‌اي براي اجراي روند كاري اخذ اقامت براي شما ارسال خواهد كرد.

2uv7_v7.jpg

توجه داشته باشيد كه كارفرمايان كشور تركيه عموما علاوه بر تخصص به مسلط بودن فرد به زبان تركي در هنگام بررسي رزومه دقت زيادي مي‌كنند. پس اگر شما داراي حرفه‌اي خاص هستيد و همچنين تركي را به راحتي صحبت مي‌كنيد مي‌توانيد براي شركت‌هاي مختلف تركيه رزومه ارسال كنيد.

توجه داشته باشيد كه اقامت كاري در تركيه بعد از گذشت 5 سال مي‌تواند به اقامت دائم تبديل شود در حالتي كه ديگر اقامت‌ها مانند اقامت تحصيلي اين امكان وجود ندارد.

اخذ اقامت تحصيلي در تركيه

از آنجايي مدارك دانشگاه‌هاي تركيه در حال حاضر از ارزش و اعتبار بالايي برخوردار است، دانشجويان مختلفي از سراسر دنيا براي اخذ اقامت دانشجويي در تركيه، براي دانشگاه‌هاي اين كشور درخواست پذيرش ارسال مي‌كنند. خوبي گرفتن اقامت تحصيلي در تركيه آن است كه شما در اين روش مي‌توانيد علاوه بر تحصيل به كار نيز مشغول شويد.

در حالت كلي در روش اقامت تحصيلي شما دو گزينه پيش روي خود خواهيد داشت، ثبت نام در دانشگاه‌ها و ثبت نام در آموزشگاه‌هاي زبان اين كشور. در هر دو حالت، اقامت يك ساله كشور تركيه براي شما صادر خواهد شد.

اخذ اقامت سرمايه گذاري در تركيه

از ديگر راه‌هاي گرفتن اقامت دائمي تركيه، استفاده از روش سرمايه گذاري است. در اين روش نياز خواهد بود شما در ابتدا توانايي سرمايه گذاري در اين كشور را ثابت كنيد، پس از آن خواهيد توانست يا كسب و كاري در كشور تركيه راه اندازي كنيد و يا آن كه روي يكي از كسب و كارهاي فعال تركيه سرمايه گذاري كنيد.

بسته به ميزان سرمايه خود شما مي‌توانيد در اين كشور كسب و كارهاي مختلفي براي گرفتن اقامت راه اندازي كنيد، مواردي مانند سرمايه گذاري در بازار مسكن، راه اندازي سوپر ماركت، راه اندازي رستوران، راه اندازي سالن زيبايي و ... .

اخذ اقامت از طريق ازدواج در تركيه

از ديگر روش‌هاي مهاجرت دائمي به تركيه استفاده از قانون ازدواج است. در صورتي كه شما با يكي از شهروندان كشور تركيه ازدواج نماييد مي‌توانيد اقامت موقت اين كشور را دريافت نماييد. توجه داشته باشيد كه براي دريافت اقامت دائمي تركيه در روش ازدواج نياز است كه بين 5 تا 8 سال در اين كشور كار و زندگي كنيد. زندگي كردن با همسر انتخابي يكي از شروط دريافت اقامت دائم است. در صورتي كه در اين مدت هيچ گونه جرمي مرتكب نشده باشيد، مي‌توانيد براي دريافت اقامت دائم خود اقدام نماييد.

توجه داشته باشيد كه در طي اين 8 سال شما به صورت كامل تحت نظر هستيد و به هيچ عنوان نخواهيد توانست قوانين اين كشور را دور بزنيد. همچنين اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه ازدواج با پناهندگان و يا افرادي كه شهروند اين كشور نيستند باعث دريافت تابعيت اين كشور نخواهد شد. 

اخذ اقامت توريستي در تركيه

يكي ديگر از روش‌ها كه به واسطه آن مي‌توانيد به كشور تركيه مهاجرت كنيد، اقامت توريستي تركيه است. در اين روش شما بايد براي يك سال يك ملك را در اين كشور اجاره نماييد. به نوعي اين روش مهاجرت به تركيه را مي‌توان سريع‌ترين روش و كم هزينه‌ترين روش در نظر گرفت.

درست است كه اين روش به عنوان يك روش آسان شناخته مي‌شود اما اگر به درستي موارد انجام نشود مي‌تواند همين روش مشكلاتي را براي شما چه در ايران و چه در تركيه به وجود آورد، به همين خاطر پيشنهاد مي‌شود حتما نسبت به دريافت راهنمايي اقدام نماييد.

هزينه‌هاي اقامت توريستي در تركيه شامل موارد زير خواهد شد.

  • هزينه اجاره خانه
  • هزينه بيمه
  • هزينه ترجمه مدارك
  • هزينه حق خاك
  • هزينه ماليات

در مقاله مهاجرت به تركيه چه گفتيم؟

روش‌هاي مختلفي براي گرفتن اقامت در تركيه وجود دارد، از اقامت كاري گرفته تا اقامت توريستي، بهترين راه‌هاي اخذ اقامت در تركيه را ما در اين مقاله براي شما بيان كرديم، حال نوبت شماست كه از ميان روش‌هاي نام برده شده روش مناسب را انتخاب نماييد.

 

 

 

عنوان:

بهترين راه‌ هاي اخذ اقامت در تركيه

متا:

آسان‌ترين و بهترين راه براي اخذ اقامت در تركيه چيست؟ قصد گرفتن اقامت تركيه را داريد؟ با ما همراه باشيد.